2012. december 7., péntek

Tepertős pogácsa.

A tepertő már régebben elkészítve a fagyóba várta, hogy feldolgozzam.
Most került rá sor.
Jó meleg a konyha, időm van rá, belefogtam.
Hozzávalók
60 dkg liszt
2 db tojás
3 dkg élesztő
2 ek tejföl
1 dl tej
fél dl olaj
1 tk só
1 kk cukor
kevés fehér bors
25 dkg darált tepertő
A kenyérsütőre bíztam a dagasztást, kelesztést. 
Egy óra után kinyújtottam,  rákentem a 2 ek liszttel,fehér borssal elkevert darált tepertőt.
Rúdba feltekertem.Így pihent 20 percig.
 A rudat kinyújtottam, kétszer hajtogattam 20 percenként.
harmadolva. (balról fel,jobbról rá).
 Az utolsó hajtogatás" "S alakban (balról fel, jobbról alá)
Kinyújtás, szaggatás, bevagdosás.
Tojással kentem le a tetejét, egy részét szezám magba forgattam.
Sütőt 200 C°-ra előmelegítettem.Alsó+felső+légkeverés.
5 perc után mérsékeltem 180 C°-ra.
Kb 25 perc alatt kész.
Frissen egy csésze forró menta teával, fenséges.
Kandírozott narancs és citromhéj került a teába.














Nincsenek megjegyzések: