2013. január 5., szombat

Bagett, bobájka(guba kifli), zsömle.


Átvariáltam egy kenyér  receptemet, mert "bobájka " tésztát szerettem volna készíteni , a mákos "gubához".
50 dkg liszt
3 ek olvasztott vaj
1 db sült burgonya
2 dkg élesztő
kevés só
 1 ek cukor
 3 dl tej.
1 tk sikér
csipet aszkorbinsav
 egy csésze,  öreg tészta
Az öreg tésztát előző este elkészítette:
 4 ek liszt 
1 dkg élesztő, fél dl tej 1 kk cukor
Meleg helyen volt egy órát, éjszakára hideg spájzba került.
Reggel hoztam ki a meleg konyhába.
A hozzávalók a kenyér sütőbe kerültek, ott is kelt a tészta, bő egy órát.
A sült burgonyát villával szét törtem és a vajjal elkevertem, így került a tésztába, még az elején a többi hozzávalóval együtt.
Következett a formázás.
Most próbáltam ki az új szilikon gyúró lapomat.
Jézuska hozta!






Őket "alakítottam" a tésztából.
bagett, guba, zsömle, ollózott bagett, nagy, kicsi köménymagosan.
Újból keltek  a tepsibe sütő papíron fél órát, majd zsilettel bevagdostam a nagyobbakat.
Amíg a sütő melegedett ők szépen emelkedtek, kinyíltak.
A zsömlét, a guba kiflit előbb olajjal, majd  felvert egész tojással lekentem. Egy rudacskára egész köményt szórtam. 
200 C°-ra  felmelegített sütőbe raktam, bespricceltem jól a tésztákat és a sütőt is vízzel.
10 perc után 180 C°-ra mérsékeltem a hőt..
Így sült még 30 percig.
Ilyenek lettek.



Legközelebb szebbeket formázok.
Az illatuk, az ízük valami mennyei!
És ez csak fél kg lisztből.
Reggelire mézes vajasan!

A toros káposztához is fenséges!
A héjuk ropogós,a belsejük is szép foszlós!















3 megjegyzés:

HajniZoli írta...

Nagyon szépek lettek! Kedvet is kaptam a kelttésztához:-)
Elfogadnám én is a Jézuskától a szilikon gyúrólapot:-)

Marka írta...

Csodaszépek lettek!

Olgis írta...

Én is nagyon örültem a gyúró lapnak!A menyemtől kaptam!