2014. december 5., péntek

Vadkovászos kenyerem.3.


Harmadszor sül kenyér vadkovásszal.
A második ilyen volt.


2 hét után a kovászt nem etettem tovább.
20 dkg-os adagokban lefagyasztottam.
A sütés előtti estén kiveszem.
Éjszaka meleg helyen van, feléled kicsit,de nem buborékos.
Megetetem 10 dkg liszttel, csipet cukorral, kevés tejjel, vízzel.
Délutánig, háromszor etetem.
Az utolsó etetésnél adtam hozzá 1 dkg élesztőt, mert nem láttam, hogy dolgozna.
Nem kellett volna.
Nagyon jól dolgozott volna anélkül is.
Most kevés kukorica liszt, 2 ek búzakorpa, 1 ek búzacsíra ,
 1 ek burgonya pehely is került a kenyeremhez.
A dagasztás után kivettem a kenyér sütőből.
Egy öntött vas lábasban , kelt az  50 C°ra beállított sütőben.
Sütő papírt is raktam alá.

30 perc kelés után, felvettem a sütőt 200 C °-ra ,majd mérsékeltem 180 C°-ra.
Nagyon szépen megsült, 45 perc alatt.
A lábasnak teteje is van, 10 percig azzal sült, aztán levettem.
Igaz nem beszélgetett, de nagyon finom lett.
Nehezen kedveltem meg a kissé savanykás íze miatt, de  már mostanra ,megszerettem.







Nincsenek megjegyzések: