2014. december 14., vasárnap

Mézesek.



Adventi koszorú, mézesből.
Már kisült egy fél és egy egész adag.
A fél már el is fogyott.
Még nem dekoráltam,fehérrel fogom írókázni.
Sok új formát kipróbáltam.
Mézes tészta
 1kg liszt
3 egész tojás
30 dkg méz
30 dkg porcukor.
30 dkg margarin
1 kk kurkuma+1 kk kardamom
1 ek szódabikarbóna
csipet só
1.5 cs mézes  fűszerkeverék.
 A mézet a fűszereket forrásig hevítem, megy bele a vaj.
Hozzá adom a szódabikarbónás, porcukros liszthez.
Csipet só is kerül bele.
A kenyérsütő dolgozta össze.
Hideg helyen pihen zacskóban, egy éjszaka. 
Másnap átdolgozom, nyújtom, szaggatom.
180C°-on 15 percig sül,sütőpapiros tepsin, légkeveréssel.
Most kerek lapok is sültek erre dolgozom majd a szarvas, házikó és fenyő figurákat. 


Csillagokat is használtam rátétként.
 Horgolt csipkével mintáztam a lapokat.




A figurákat majd írókázom fehérrel, egy részüket zselatinos , színes mázzal kenem át.





Egy tál is készült,szívekből raktam össze egy tál külsején. de igen béna lett,  magasabb hőmérsékleten kellett volna sütni, így lecsúszott egy része.
Mindenesetre tele raktam figurákkal és már úton is van.
Végül is ehető.
Minden évben elbénázok valamit.



Nincsenek megjegyzések: