2016. július 23., szombat

Kenyérsütés!


A megszokott  kenyér recept, most kevés szója és árpaliszttel,buzakorpával és savóval készült.
A hagyományos , bevált kenyér receptem használtam.
De, került bele, 1 ek burgonya pehely, 1 ek búza korpa, és 1 ek szárított búza csíra is.
A víz fele tej.
A kovászt előző este elkészítettem.
 2 dkg élesztő 12,5 dkg liszt 125 ml víz és kevés olaj.
Jól kikevertem!
Éjszaka a pulton pihent.
Ma ment hozzá fél kg BL 55-ös liszt.
300 ml  folyadék,- most savó
3 kk só
 pici aszkorbin 
1 kk sikér
1 ek olaj.
1 kk cukor
Mindent bele raktam a gépbe és ő dolgozott.
Kenyérsütőben indult,  a dagasztás, kelesztés, de sütőben sült.
Régi öntött vas lábasba került.

Félidőig a fedő is rajta volt, egy kis víz is került a lábas és a sütőpapír közé, hogy gőzben kezdjen sülni.
Átdagasztáskor elcsippentettem 3 vastag pizzára valót.
Én vastag tésztával szeretem!



Az aznap készült friss pizza alap, zöld fűszerekkel, feketeerdei sonka, és mizó,  laktózmentes sajt került rá.
A finom kolbászos, tejfölös, zelleres  kriplilevesemhez, másodikként éppen, jól passzolt a pizza.

Nincsenek megjegyzések: