2010. március 10., szerda

Süteményeztem!

                              

A mai nap sütemények készítésével telt el.A menyem mégis csak átrakta a névnapja megünneplését a munkahelyen, péntekre.
Így ma már a sütiket elkészítettem.Holnap a fasírtok sütése és a sütik szeletelése és délután viszem is neki.Két fajta fasírt készül.a hagyományos és szójából is, mert vannak vegák is.
Szegénykém nemrég temettük az Édesanyját.
De az élet megy tovább, a munkahely szokásai pedig kötnek bennünket.
Darált kekszből készült a, 4 rúd.
Gesztenye krémmel töltve.
1kg darált kekszhez főztem cukorból, tejből ,kakaóból, mézből egy keveréket.Még melegen egy rámát olvasztottam el benne.
A kekszhez 2 féle lekvár,kevés rum,és darált dió került.A kihűlt, langyos főzettel összedolgoztam.
Nincs kimért receptem sajnos. Ez nálam úgy készül, hogy szemre. Ha lágy , megy még bele keksz, ha kemény, a massza .
Két folpack között kinyújtva,krémmel megtöltve összetekertem. kókuszreszelékkel megszórtam.
A krém. 3 ek kukorica keményítő, kb 4 dl tej, 2 ek cukor, 1 egész tojás..Sűrűre főzöm, még melegen egy darab vajat keverek el benne. Így, nem bőrösödik be.
A vajat porcukorral kikeverem,és a kihűlt masszát fokozatosan keverem hozzá.
Most folpackba tekerve rudakba  a hütőbe várják a holnapi szeletelést.
A krémet megfeleztem és csak a felébe került gesztenye massza, hátha valaki nem szereti.
A maradékból formákkal,többféle alakzatokat nyomkodtam ki.
Ezt már szépen tálcára rendeztem és le folpackoztam.
                     Ez az egyik fajta, és a formák.

5 megjegyzés:

Jutus írta...

Hol lehet hozzájutni ilyen gyönyörűséges formákhoz?
A jövő héten elmesélem hogy sikerült a süti,mert ezt kikell próbálnom!!!:))

Jutus írta...

Őszinte részvétem az egész családnak!!!:(

Olgis írta...

Köszönjük a részvéted ,Jutus!

Olgis írta...

Jutus! Ezeket a formákat egy Mihály napi kirakodó vásáron találtam, pár éve,Debrecenben. Ugye milyen szépek?

Jutus írta...

Valóban nagyon szépek!Sajnos nagyon ritkán megyünk vásárba,de ha még is,majd jobban figyelek!:))