2011. május 23., hétfő

100 éves a gimnázium, ahol érettségiztem!

2011.05.21-én ünnepelte a Kisvárdai Bessenyei György Gimnázium, alapításának 100.évfordulóját.

Nagyon méltó ünnepséggel, rangos, itt végzett diákok köszöntőivel.
Köztük Farkas Bertalan űrhajós, és nem utolsó sorban az én unokabátyám, Takács László, aki legidősebb diák, tanár,1950-ben érettségizett.
Nagyon büszke vagyok rá,(én Takács Olga) szép köszöntőt mondott.
Mi öreg diákok ballagtunk. Végig jártuk a folyosókat, a parkot.
A parkban emlékoszlopot koszorúztak a meghívott vendégek, a helyi lelkészek áldották meg.
Ballagó menetünk a futballpályán ért véget.
Itt emlékeztünk évfolyamonként.
Emléktábla avatással fejeződött be a z ünnepség.
Este kötetlen beszélgetés volt a díszteremben, bál a sportcsarnokban, Republik koncert a várban. Ők is a „besiben” kezdték.
Nagyon sokan eljöttek.
Több ismerős arcot, régi barátokat találtam meg.
Idősek bottal, társra, unokára, gyermekükre támaszkodva.
De eljöttek.
Az én férjem osztálya most ünnepelte az 50, érettségi találkozót.
Eljöttek a férjem sírjához, koszorút helyeztek el a síremlékén.
Én is ott voltam velük.
Nagyon szép gesztus volt tőlük, köszönöm.
Emlékkönyvet, emlékérmet adott ki az iskola.
Mindkettőt megvettem.
Olyan régi emlékek jöttek elő a diákévekből, amiről már el is feledkeztem.
Sokat beszélgettünk a volt osztálytársakkal.
Nagyon felemelő érzés, hogy én is ebben az intézményben érettségiztem 47 évvel ezelőtt.
Jó útravalót kaptunk Makkai László osztályfőnökünktől.
Ő már nem érhette meg, nem hallhatta a méltatást, ami több köszöntőben is elhangzott.
Mi is köszönjük Laci bácsi.
Ő kezdte el a vármúzeum létesítését.
Puszta kézzel gyomláltuk a vár környékét, az iránta érzett tiszteletünkből.
Újra büszke vagyok, hogy „besis”voltam.
       Emlékoszlop avatása.
   Farkas Bertalan űrhajós
 Takács László unokabátyám, mint öregdiák,és tanár is, köszöntőt mond.
                       A dísztribün.




1 megjegyzés:

Jutus írta...

Milyen nagyon szép!:(