2015. március 30., hétfő

Húsos pelmenyi, medvehagymás pesztóval.


Szereztem egy kisebb lyukú pelmenyi készítőt.
Ki is próbáltam.
A nyers hagymával, fűszerekkel összegyúrt sertés darált hússal töltöttem.
Egy tojással fél dl olajjal, csipet sóval, tésztát gyúrtam , annyi lisztből, amennyit felvesz .
Egy lágyabb tészta készült,jól nyújtható legyen.
Pihentetés után két részre osztottam. 
Az egyik lapot rátettem a készítő rácsára.
Soha nem tudok szép egyenletes szélű tésztát nyújtani.

Megtöltöttem, a curryvel, sóval, borssal, ízesített hagymás,jól átgyúrt, hússal.

Ráhelyeztem a kissé megvizezett, másik lapot.
Vizesen jobban összetapadnak.

Jó erősen végig simítottam, többször is a nyújtófával.
Nem tudom mit nem csináltam jól, de egyenként kellett kinyomkodni a kis tésztákat. 
Nem pottyantak ki maguktól a rázogatásra.

Főtt a sós, olajos víz, belekerültek, és kb 15 perc alatt elkészültek.

Medvehagymás pesztó készült hozzá.
A medvehagyma saját, a kertemből.
Olajjal, fokhagymával, csedar sajttal,egy kis fokhagymás metélő és hagyományos metélő hagyma levél, friss oreganó is került bele.
Valami fenséges, frissen.
Elég babrás ilyen kicsibe készíteni.
Biztos szerzek egy nagyobb lyukú készítőt is.

Nincsenek megjegyzések: