2024. szeptember 24., kedd

Lencsés lepényke sült!




 Egy kenyérsütős oldalon találtam az ötletet, hogyan lehet fehér liszt nélkül kenyeret sütni, lencsével.
A receptet kicsit át variálva készült ez a lepény kenyér.
 25 dkg lencsét este beáztattam. 
Majd másnap össze turmixoltam, 1 dl vízzel.
Adtam hozzá :1 kk sót,
 1 db tojást, 
1 kk sütőport,
 késhegynyi C vitamint( ne morzsálódjon) 
1 dl vizet, 
és annyi teljes kiőrlésű , bio barna rizs liszt, hogy közepesen lágy tésztát kapjak. 
Botmixerrel jól össze dolgoztam
A végén 1 ek olíva olaj is került bele.
Az eredeti lencsés receptben ,nincs tojás, útifű mag segíti a kötést, ezt nálam a tojás oldja meg.
Két lepényke készült, air fryer (forrólevegős fritőz) készülékben. 
 Olaj spré- vel befujt sütőpapírra raktam a masszát, és nem is ragadt.
220C fokon 20 percet sült, egyszer megfordítottam!
Nem morzsálódik, és ízletes, gluténmentes.
Most kenyér helyett fogyasztom.

Nincsenek megjegyzések: