2012. augusztus 4., szombat

Kenyér sütés.

A megszokott módon kezdtem el sütni a kenyerem.
De...
Került bele:
1 ek búza csira
1 ek zabliszt
1 ek búza korpa
1 tk mangalica zsír
DE...
A kenyér sütőre csak a dagasztást és kelesztést bíztam.
Az újra kelesztést már egy sütő papírral kibélelt jénaiba folytattam.
Két oldalról"megtámogattam" egy-egy összehajtogatott konyha kendővel, hogy ne terüljön szét a jénaiba, hanem magasabbra terjeszkedjen.
Természetesen a sütő papíron kívül. 
A kendőket  sütés előtt kivettem.
ÉS...
Előmelegítettem 230°C°-ra , alul, felül sütés +lég keverésre a villany sütőt.
Ide került a kb 30 perc alatt duplájára kelt kenyerem, 30 perce.
A jénai tetejét megvizezve raktam rá.
Ezután mérsékeltem a hőfokot 200C°-ra és itt sült 35 percig.
Előtte a jénai tető le került róla.
Kivéve még forrón megspricceltem vízzel, így a héja kissé megrepedezik.
Szinte"beszélget" recseg-ropog.
Rácsra helyezve hűlt ki.
És az az illat a konyhába, leírni nem lehet.
Igaz ez a módszer több figyelmet igényel, de össze sem lehet hasonlítani a kenyér sütő gépbe készülttel.
Uzsonnára egy kis mangalica zsírral megkenve, paradicsom+bazsalikom+paprika hozzá.
A még langyos kenyéren megolvad a zsír!
           Mennyei!!!
Na igen egy kis pörc is volt mellé.
Csak egy falatnyi!




Nincsenek megjegyzések: