2014. október 24., péntek

Mami szelet.



Nagyon régi recept, a nagynénémtől kaptam.
Már sokszor megsütöttem, de még nem raktam fel a blogomba, magam sem tudom miért.

Tésztához
30 dkg liszt
 3 tojás sárgája
10 dkg vaj
 3 dkg élesztő
 3 ek porcukor
 3 ek tejföl
pici só
Töltelék
barack lekvár
darált dió a szóráshoz
 3 tojás fehérje
 15 dkg porcukor
  5 dkg kókuszreszelék
5 dkg darált dió
 magozott megy kb 20 dkg.
Az élesztőt kevés langyos, cukros tejben megfuttatjuk.
A lisztet a vajjal jól eldolgozzuk.
Bele kerülhet a tojás sárga, a tejföl a cukor, és a felfutott élesztő, pici só.
A robotgépre bíztam a dagasztás, majd kézzel is átdolgoztam.
2 cipót formáztam, kicsit pihentettem.

Kinyújtás után lekentem barack lekvárral, megszórtam kevés darált dióval.


Két oldalról feltekertem, középen kb 2 ujjnyi helyet kihagyva.
Ide magozott meggyet raktam.


A felvert, cukros tojáshabot két részre osztva, diót és kókuszt kevertem hozzá.
Az egyik rúd közepére diós, a másikra  kókuszos habot simítottam.


Villával kicsit megcifráztam és magozott meggyel díszítettem a tetejét.
200C°-ra előmelegített sütőbe kerül 5 percre, majd 160C°-os hőmérsékleten sül még 25 percig.
 A végén, a  meleg sütőbe szárad a hab.

Ízvilágában a zserbóhoz  és a kosárkához hasonlít.


Nincsenek megjegyzések: