2014. március 3., hétfő

Pampuska.



Szani blogjában találtam ezt a receptet.
Ciróka-maróka, mit főztél Katóka?
Főztem babocskát, sütöttem pampuskát,
ide tettem-oda tettem,
utoljára jól megettem:
Hammm!
 Nálam most a kenyértészta feléből készült.
Ez az eredeti recept.
Hozzávalók a tésztához.:
40 dkg liszt
2 dl meleg víz
fél kocka élesztő
1 ek. cukor
2 ek. olaj
1 tk. só

Kence:
1 ek. olaj
1 ek. tejföl
1 kk. só
4 gerezd zúzott fokhagyma
pár csepp citrom
Elkészítés:
A langyos vízben elkeverjük a cukrot, egy evőkanálnyi lisztet,
majd belemorzsoljuk az élesztőt.
Felfuttatjuk.
Ezután a többi liszthez öntjük, hozzáadjuk a sót, az olajat és jól összegyúrjuk, ill. megdagasztjuk.
Kb. egy órát kelesztjük meleg helyen, ezt követően ismét dagasztjuk.
Lisztezett deszkán kisebb gombócokat formázunk a tésztából,  olajjal kikent formába tesszük Őket.
15 percig pihentetjük, majd előmelegített sütőben, 175 C°-on sütjük.
Húsz perc múlva kiemeljük a sütőből, lekenjük a kencével és
további 2 percig sütjük.
Kivéve a sütőből, némi pihentetés után fogyasztjuk.

Nincsenek megjegyzések: