2009. december 30., szerda

Kosárka


40 dkg   liszt 
25 dkg   margarin 
4 ek        porcukor 
1 cs    sütőpor 
4 tojás   sárgája 
2 ek       tejföl 
fél citrom leve
Jól összedolgozzuk, kinyújtjuk,
1 cm vastagságúra. 
Recés szélű szaggatóval kiszúrjuk,  
a kosárkaformát kivajazzuk, 
beletesszük a tésztát. 
Töltelék:
Barack lekvárt teszünk a kosárka aljára.
4 tojás fehérjéből habot verünk, 
25 dkg porcukorral, pici sóval, egy evőkanál citrom lével.
A végén  óvatosan bele keverünk 25 dkg darált diót
Ezzel töltjük meg a kosárkákat. 
Tetejére egy szem meggyet rakok.
Jól előmelegített, sütőbe 170C°-on 15 perc alatt kész.
Dió helyett, kókuszt is használhatunk, vagy
 pörkölt szárított búzacsírát.
Előre is elkészíthető,tartós apró sütemény.




2 megjegyzés:

Jutus írta...

Azt hiszem ezt a receptet keresem évek óta.Valamikor nagylány környékemben:)) ettem ilyet és pár éve szinte a számban éreztem az ízét,de nem találtam rá megfelekő recepte,pedig de sokat kipróbáltam.Ha marad egy kis időm,holnap meg is sütöm!!!
Köszönöm!!!!!!!!

Olgis írta...

Drága Jutus!
Nagyon örülök, hogy örömet szerezhettem neked a recepttel.
A nagylány unokám kedvence is ez.