2013. február 6., szerda

Krumpli lángos.


A maradék főtt burgonya legjobb felhasználása, a kenyérsütésen kívül.
Most bőségesen maradt, így egy tojással, liszttel átgyúrtam.
Pihent kicsit, hengerré formázva.
 Kis adagokat vágtam le belőle., és kerek lapokká nyújtottam.
Ki olajozott teflon serpenyőben sütöttem ki.
Lekvárral és, ahogyan Édesanyám készítette párolt káposztával fogyasztottam.
Ő a sparhelt lapján sütötte, valami fenséges volt.
Remek még fokhagymás olajjal megkenve is .
(kacsazsír lenne  az igazi)
El tudom képzelni hússal, vagy zöldséggel töltve is.
Csak simán, üresen is nagyon finom.
A Beregben,Tarpa környékén, élesztővel készítik és hajtogatják. Biztosan finom így is.
Kipróbáltam már teljes kiőrlésű liszttel egy  elektromos sütőn, olaj nélkül sütni.
Az olajban finomabb, így meg egészségesebb.
Aug 20.-án a Kisvárdai vár tövében a városi nyugdíjas klub,egy lemezen, a szabadban sütötte és kínálta az arra járóknak. 
Így is lehet!




2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia! Mennyi fott krumplihoz teszel 1 tojast es hozza mennyi lisztet?
Koszi!!!

Olgis írta...

Ez változó, függ a tojás nagyságától és a liszt minőségétől.
Nyújtható, nem lágy tésztát kell kapnunk.