2013. július 31., szerda

Sült csirke máj, barna rizzsel, "tört uborkával."


Egy héten egyszer mindig készül máj.
Most csirke májat sütöttem.
Lenmag olajon pirítva, színes borssal és majoránnával fűszereztem.
Zöld dió karikák is kerültek mellé.
Hagymás, gombás barna rizs volt a köret, sok zöldség levéllel.
Tört uborka készült, hozzá.



Egy török étel, egy TV műsorban láttam. 
A megmosott közepes uborkákat zacskóba raktam és a hús klopfolóval össze törtem darabosra.
Tengeri só, kevés olíva olaj, 1 kk méz, 1 kk lime citrom lé,és zöld kapor levél került hozzá. 
Joghurttal kevertem össze.
Különösen jó íze van.
A törés egész más ízt hoz ki belőle. 
Az aprítás formája meghatározza az ízvilágot.
Ez olyan, mikor tésztát gyúrunk. 
A cérnametélt és a csiga íze, egész más.
 Az alak, más ízt ad az ételnek.

Nincsenek megjegyzések: