2014. január 7., kedd

Nyúl, vadasan.


Nagy kedvencem a vad nyúl húsa.
Egy szép vadnyúl gerincet és egy combot kaptam.
Vadas készült belőle.
Nem a hagyományos páclével készítettem, mert nem szeretem a sárgarépa és a petrezselyem ízét a húsok mellett.
A hús darabokat zsiradékban (a szilveszteri malac zsírja)elősütöttem,pörösítettem.
Kiszedtem a zsiradékból és hagymát pároltam rajta.
Kevés vízzel felöntve, piros paprika,került hozzá. 
Ebben jól átforgattam a hús szeleteket, majd felöntöttem annyi vízzel hogy kissé ellepje.
Zöld fűszereket, fokhagymát,zöld paprikát,babérlevelet  raktam mellé.
Zöld fűszerek:
izsóp
rozmaring
tárkony
majoránna
oreganó
kakukkfű
Most az izsóp dominált benne.
Sóztam, borsoztam-piros rózsaborssal, kevés grill fűszersóval szórtam meg.
Mikor  majdnem zsírjára sült 1 dl vörös bort öntöttem rá és még ezzel is forraltam.
Kiszedtem a húsokat,a levet átpasszíroztam.
Hozzáadtam a szilveszteri malacsült vízben kiforralt, átszűrt pörzs anyagát a tepsiből, amibe sült.
Megszórtam 3 ek liszttel és hagytam, hogy elázzon a liszt.
Ez a szórásos sűrítés.
2dl tejföl, 1 dl tejszín lett a sűrítés vége, jól összeforralva. 
Fűszeres zsemlegombóc készült hozzá.

A  saját sütésű kenyérből darabolt kenyér kockák már szárazak voltak. Serpenyőben, olaj nélkül megpirítottam. 
Lisztbe szódabikarbóna, 
grill fűszersó,
morzsolt tárkony 
2 db tojás , 
1 ek zsír (a malac sült zsírjából)  
és annyi tej, hogy lágy tésztává dolgozzam.
A kihűlt kenyér kockákat bele forgattam.
Két kanál segítségével gombócokat formáztam a forró sós, olajos vízbe.
Mikor feljön a víz tetejére, pár percig még főzöm. 
Kell, hogy a benne lévő kenyér is megpuhuljon.
Nálam a gombóc, még melegen, a vadas mártásba kerül.
Így jól átveszi az ízét.
Csodálatos ízvilág áll össze ebben az ételben.




Nincsenek megjegyzések: