2018. február 25., vasárnap

Kenyértésztából!


Ha kenyér sül, a tésztából elveszek keveset.
 Lángos, pita vagy sós rúd készülhet belőle.


Újabban,élesztő nélkül, saját készítésű kovásszal készül a kenyértésztám!
Sót és  kevés,olajat gyúrok még bele.
Most egy kis csavart, kerek napsugárka készült. Hagymaszárral, olíva bogyóval.
A kibujtott tésztát, fűszeres olajban érlelt vajjal megkentem, feltekertem, mint a bejglit. 

Kívülről is megkentem az olajos vajjal, ki ne száradjon.
Letakarva pihent 30 percet.

Ezt háromszor ismételtem meg.
Az utolsó tekerés előtt vajaztam, került rá feldarabolt olívabogyó, feketeerdei sonka és hagymaszár, bazsalikom levél az ablakból.


Fehér borssal, őrölt római köménnyel megszórtam.
Sajt is kerülhet rá, nem rontja el.


Kör alakra nyújtottam.
Sütőpapírral bélelt tepsire került.
Közepét bejelöltem egy kupakkal.

Sugárszerűen bevagdostam, és csavartam párat a sugarakon, hogy kiforduljon a töltelék.

Közepét is bemetszettem, kereszt alakban.
Tetejét megkentem tojással, szezámmaggal megszórtam.

Légkeverésen 180 C°-on sült 30 percig.
Nagyon finom előétel, vagy rágcsálni való.

Nincsenek megjegyzések: