2021. december 13., hétfő

Szalon tüdő készült!

A képen maradék, kapros  puliszka golyókkal, párolt, saját készítésű, kovászos káposztával.!
Kedves, volt tanítványom meglepett egy egész tüdővel, friss vágásból.
Oda raktam abárolni, közben megszurkáltam, bevagdostam.
Került az abárló lébe:
 fokhagyma, vöröshagyma
 bors, só
 babérlevél
egy egész nyelv
egy jó darab tarja és szalonna bőr.
Kb 2 órát főztem, lassan, alacsony hőfokon.
Ez az abárló lé  kocsonya lett.
A tüdő mellett  főtt húsokból disznó sajt készült.
A megfőtt, kihűlt tüdőt apróbb darabokra szeleteltem. 

Pörkölt alapot készítettem, abalével felengedtem, amiben jól  átforgattam ,kissé át főztem a tüdőt, majd tejfölös habarással besűrítettem.
 Most tésztát főztem ki hozzá.
Került belőle a fagyóba is.
Később zsemle gombócot készítek hozzá.


Nincsenek megjegyzések: