2024. március 10., vasárnap

Tört paszuly.


Az idén nagy szemű fehér babot vetettem, a kerítésre futtatva.
Felénk kan paszulynak hívják.

Babérleveles ,sós vízben főtt meg két cikk fokhagymával és egy  egész vörös hagymával.
Közben hagymát pirítottam olajban, és került bele egy db piros paprika és 2 cikk fokhagyma is.
A hagymás olajon megfuttattam 2 ek lisztet, ebbe került a főtt, leszűrt, áttört bab.
Nem törtem át nagyon, kissé darabosra hagytam.
A bab főző vizével kicsit fellazítottam, és jól átfőztem.
Sült hagyma, és kolbász  került a tetejére.
Másnap hagymás , gombás velővel még finomabb volt.
A fehér bab héját teának főzöm.
Babhéjról.
Felhasználható részek:
A bab fehér színű héja, hüvelye.
A tea készítése:
1 evőkanál  héjból 2 dl vízzel forrázatot készítünk.
10- 15 percig állni hagyjuk, majd leszűrjük.
 Napi 1-2 csészényi biztonsággal fogyasztható.
Felhasználható:
„Cukorbetegség esetén vércukorszint csökkentő és fogyasztó, a cukorbetegség tüneteinek csökkentése, vesebetegségek, vesekőképződés megelőzése, vizelethajtás, hólyagbántalmak, enyhe ízületi panaszok, gyenge szívműködés, magas vérnyomás, kiszáradás esetén vízhiány pótlására alkalmazható. Mosóvízbe téve a gyapjúruhák felfrissítésére is használják.”

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Kedves Olgis!

A tört paszuly nagyon jól hangzik. Meg fogom próbálni. Köszike!

Olgis írta...

Köszönöm a látogatást. Ebből a babból hamis gesztenye pürét is lehet készíteni. Kipróbáltam és ízletes.