2015. szeptember 5., szombat

Apró káposzta, gerslivel!


Jó, döntés volt a főzése, mert minden volt hozzá a kertben.
A füstölt sonka meg a fagyasztóban várakozott, a kolbásszal együtt.
Két fej hagymát, zsíron+olajon elkezdtem pirítani,  zöld, sárga, piros,paprika került még mellé.
Mikor jó üveges lett felöntöttem kevés vízzel.
Piros paprikát tettem bele bőven, meg borsot, köménymagot, és ment hozzá a hús, meg karikára vágott kolbász.
3 gerezd fokhagyma, egy csokor zöld fűszer(oreganó, tárkony, kakukkfű, izsóp és borsikafű). Kicsit főztem és hozzá raktam a laskára vágott káposztát, mangold levelét nyelét,(pirosat és zöldet) és pár torma levelet, laskára vágva.
Mangold a kertemben.

A végén kerül bele darabolt paradicsom, a megmosott gömbölyű szemű rizs, gersli és egy pár kanál kukorica kása(a finomabb őrlésű)
A kukorica kása sűríti, tömörebbé teszi, összefogja az egészet.
Ilyenkor már csak takarékon, fedő alatt puhul, gyakori  rázogatás, enyhe kavargatás mellett a vas lábasban.
Most sok készült.
Nagyon ízletes lett
Befőző automatában csirátlanítottam 3 üveggel.

Jó lesz, olyan napokon, amikor nem érek rá főzni.
Közben sült egy kenyér a kenyérsütő gépben.
Nagyon finom volt a káposztához, a friss, lágy kenyér.


Dolgozott a befőző automata is, a tegnap lefőtt őszibarack és szilva levet csirátlanította.
Már meg is címkéztem.
A címkéket is én írom, nyomtatom.


Pluszban még raktam az automatába 4 kis  üveget, amibe  pici paradicsomokat, (pirosat, sárgát, csoki színűt), egérdinnyét, és lugas paprikát is tettem, ecetes, sós, cukros lével, fűszerekkel, savanyítva.
A csoki paradicsomok, és társai.






Nincsenek megjegyzések: