2015. december 3., csütörtök

Tésztagyúrás 3.


Az ,úgy történt, hogy a reggeli lecsómhoz feltörtem egy házi tojást.
Olyan szép sárga volt, hogy sajnáltam felhasználni a lecsóhoz. 
Egy tálba került, másik 8 társával együtt, lisztet hozzá adva ,tésztát gyúrtam belőle.
Ők készültek.

Lesznek lapok lasagnehez.
A nagylány unokám spenóttal töltve szereti.
Készült széles és , közepes cérnametélt,  lesz túrós,káposztás  tésztához is.
Pászkát is sütöttem a mikróba belőle.
A végekből  lebbencs leves, és mákos , kókuszos, makostészta készült mazsolával.

Már bezacskózva várják, hogy útra induljanak.

Az egyik családom (menyem) nagyon szereti a tésztáimat.
A késes darabolóval tarhonya is készült.
Kipróbáltam a tarhonyát rizslisztből is, itt a késes aprító kicsit tovább dolgozott, és az apraja szinte kusz-kusz minőségű lett.
Szűrön átengedve választottam szét.
Így készült életem első kuszkusza, rizslisztből.

A  nap végén 20 tojást használtam fel, ebből 8-nak csak a sárgáját.
A fehérjéket lefagyasztottam.
Vizet nem használok a tésztához, csak a tojás, és annyi liszt, amennyit a tojás felvesz.
ITT olvashatsz róla részletesebben.
Olasz tésztanyújtó gépem nagy segítség.
Az Édesanyámtól örököltem.
Amíg élt, Ő látott el tésztával, utána már én készítem a családnak.

Nincsenek megjegyzések: