2016. január 20., szerda

Baklavát sütöttem.


Életemben először készítettem.
 Már rég vágyom megkóstolni.
A paprika TV-ben láttam, és  elkészült.
A diót a késes aprítóval durvára daráltam.
A rétes tészta bolti volt.
Kész levendula szirup várakozott a hűtőben.


 Egy kis barna cukorral és  repce mézzel javítottam fel.
 Alulra 4 réteg réteslap került, egyenként megkenve olvasztott laktózmentes margarinnal.
Ezt egy réteg dió követte, megszórtam kevés barna cukorral.

Újból 4 réteg tészta, megint dió, és végül az utolsó 4 tészta réteg.
Sajnos nagyon vékony és töredezett volt a rétestésztám.
Vastagabb jobb lenne hozzá.
Legközelebb én készítem.
Felszeleteltem.
Előbb  négyzet  majd háromszög alakúra,  de csak a felét, mert nagyon kicsinek találtam a háromszögeket.
Jól döntöttem.

180C°-os sütöben sült légkeverésen 30 percet.
Félidőben meglocsoltam a szirup felével. 

A végén mind rákerült, pár percre grilleztem.
A sütőből kivéve még rásegítettem a széleken a zsebsárkánnyal .
Finom, édes csemege,  a ropogós tészta és a dió, mennyei!

Egyszerre csak keveset fogyaszt belőle az ember.
A teteje ropogós piros, a dió, szinte karamellizálódik  a sziruppal.

Máskor is elkészítem.
Egy kis citrom,  vagy fahéj fogja ízesíteni a diót.
Szerintem sokáig eláll,kivétel,ha nem csapnak le rá naponta többször is.
Reggeli kávéhoz is remek.

Nincsenek megjegyzések: