2024. március 28., csütörtök

Sajtos tallér!

Most darált tepertővel is készült.
Szerintem ízleni fog a családomnak!


Megleptem magam egy  elektromos, ostya sütővel.


Már van egy mintás kekszsütőm is, így a kettőben hamar kész van. 

Szép vékonyra süti. Jól lezárható, szorosan zár egy kis kapcsolóval.
A hőmérséklet állítható .
Ostya is süthető vele. 
Van hozzá egy tölcsér formázó is.
RECEPT
60 dkg rétes liszt
15 dkg vaj(vagy margarin)
 20 dkg sajt-reszelhető(nálam laktózmentes trappista)
1db tojás + egy sárgája
  1 kis pohár tejföl-200gr (nálam laktózmentes)
1 kk kacsa zsír(sertés zsír is lehet)
1 tk sütőpor
 só ízlés szerint
1 ek római kömény vagy pirított szezám mag.(bármilyen fűszer-kakukkfű- oreganó-menta)...mindenkinek ízlése szerint.
Én már majdnem mindet kipróbáltam.
 Az összeállított tésztába, most őrölt római kömény, és szezám mag  került.
Ez a kis szerkezet segít az összeállításban.
Liszt és margarin elmorzsolásában.

Sokáig eláll, jó ropogós.
Nem kell ott állni mellette. Ülve sütöm.
A tészta kinyújtható, kiszaggattam kis körökre és így még aránylag egyforma és szabályos is lett.
3 db-ot rakok bele egyszerre.

 Mézes tallér is készül!



Nincsenek megjegyzések: