2022. augusztus 5., péntek

Homok tészta!

Régmúlt idők receptje, kis formái!
Még a régi Csehszlovákiában vettem!
Nagyon régi, elrongyolódott, saját kézzel írt szakács könyvemben találtam a receptet!
40 dkg liszt
20 dkg porcukor,
1 db ráma ,
15dkg darált dió.
1 db tojás.
Összegyúrjuk, a kis fémformákba tömködjük.
Sütés, kihűlés után ,vajas krémmel ragasztjuk össze. Gyakran vérnarancs aromával, rózsaszínre színeztem a krémet, így mutatósabb volt.
Ezekből a formákból van mindből 3-4 db.
Elég aprólékos művelet a sütés, de nagyon finom, megéri elkészíteni.
Madeleine vagy diócska formában is süthető.

Legutóbb, már ilyen formákkal és keksz nyomóval készítettem, szaporább.





1 megjegyzés:

Ani írta...

Anyósom készített sok ilyet. Nekem nincs hozzá türelmem. Gratulálok, hogy ilyen sokat készítettél.