2019. április 29., hétfő

Kenyér, fehér liszt nélkül.


Egy reform kenyeret sütöttem.
Nem mértem semmi, csak ránézéssel, tapintással ellenőriztem a tészta állagát.E-szerint adagoltam a hozzávalókat.

Egy finom, ehető, barna kenyeret kaptam.
Fehér liszt nem került bele, hanem a következő lisztek, magvak.
 Fehér és, barna rizs liszt
 zabliszt
 lenmagpehely
amaránt mag
 hajdina liszt
 útifűmag héj
3 ek saját készítésű kovász
 só,pici cukor-hogy a kovász gyorsabban meginduljon
laktózmentes tej
 búza csira
 sikér
 Egy lágy tésztát dagasztott a kenyérsütő.
 Háromszor átgyúrtam, majd meghajtogattam.
Szögletes formában kelt meleg helyen, egy fél órát. 
Megszórtam amaránt maggal, sütő zacskót húztam rá,és bespricceltem vízzel.
Majd a hideg sütőbe került 220 C°-on sült 10 percet, majd 40 percet 160 fokon.


Nincsenek megjegyzések: