2023. október 3., kedd

Füstölő doboz!

Szeretjük a füstölt dolgokat.
Házilag kreáltam már egy füstölőt, kiszuperált vokból, de nagyon szökött a füst.
Csípős paprika fűzért füstöltem  is benne.
Akkor cukor, rizs és kukoríca darán füstölődött.
Most találtam rá az interneten erre a hal füstölő dobozra. 

De, nem csak halat, mást is lehet benne füstölni.
Nagyon jó, részletes videó van a használatáról. 
https://youtu.be/kHF4fSMtcOg

2 db borszesz égővel, vagy kis turista gázon is működik.


Sokféle füstölő, forgács,por, pellet kapható hozzá.


Elsőnek bükkfával füstöltem, édes paprikát és nagy szemű tengeri sót.
Már többször kipróbáltam a paprika füstölést.



Jól sikerült. Erőteljesen érződik a füstös íz.
A sót és a paprikát tea filterbe raktam, így került a  rácsra.

Most hasalja szalonnát és , húst sóztam be, nagy szemű parajdi sóval.
Egy hét után füstöltem!


Nagyon praktikus eszköz!
Sajtot, halat, tojást is lehet füstölni.
A halat már kipróbáltam.


Hal, hús, zöldségek grillezésére is kiváló.
Mindenkinek ajánlani tudom!

Nincsenek megjegyzések: