2020. június 4., csütörtök

Cukrozott bodzavirág.



Az alaposan megmosott virágokat a kocsányoktól megszabadítjuk.
Csak virágot használunk!
Az alaposan lecsöpögtettet,és kissé megszárított virágokat, kristálycukorral, a késes darabolóba-kutterbe -helyeztem.
Jól átforgattam,mígnem összeállt kissé. 
Aszalógépben 50 fokon kb 40 perec alatt jól kiszárad.
Egy kör alakú sütőpapírt,vastagabb hústűvel kiszurkáltam. 
Erre került a keverék,és ráhelyeztem a szárító tálcájára.

Újra átdolgozom a késes aprítóval, és mehet az üvegekbe.
Télen teába,  sütemények ízesítésére, krémekhez kiváló!
Akár koktélok ízesítésére is használható.
Ma ,kovászos mini palacsintákat sütöttem, ezzel szórtam meg.
Egy kevés masszába kevertem is belőle, fenséges az íze.
Legközelebb porcukorral keverem a szárított bodza virágot, így simább lesz,jobban felhasználható, mint a kristály cukorral. 
Van szárított bodza virágom, ezt fogom használni.

Pl, ma grízes tésztára szórtam, vagy palacsintára, gofrira, tejbe grizre..stb. Amit máskülönben porcukorral szórunk meg. Csak ez bodzavirággal ízesített. Most levendulával fogom kipróbálni. Pl, madeleine sütésekor fel tudom használni .Pisztáciásat is lehet készíteni. Apró sütemények készítésekor felhasználhatóak.

1 megjegyzés:

Ani írta...

Jó ötlet. köszönöm.