2022. január 1., szombat

Sonkás muffinok!




Egy fűszeres kelt tészta készült!

Kelt tészta:
60 dkg liszt
 3 dkg élesztő-nálam saját kovász 25 dkg
 3 ek kacsa zsir-1 ek vaj
1.5 dl tejföl
 1.5 dl tej
 5 ek savó
2 tkk só
1 kk cukor
1 ek sikér
 1 ek oregánó
1 ek kakukkfű
1 kk kurkuma
Kenyérsütő dagasztotta, pihent fél órát.
 Majd feltekertem, mint a bejglit, 20 perc pihenés.
Ezt még kétszer megismételtem. 

Egy kevés tésztát kivettem, ,zöld árpafű porral színeztem, díszítéshez.
Muffin formákba kapszlik kerültek.
A  kb 3 mm-re kinyújtott tésztákat cakkos szaggatóval kiszúrtam.
 bele kerültek a kapszliba.
Az aljára mozerrala sajt darabok, majd a sonkás töltelék, és reszelt sajt került. 



Egy kisebb cakkos lukas közepű tésztával lezártam, tojással lekentem.
Szezám maggal megszórtam.

Készült malacfej formájú is.
A malackák szeme, piros lencse!


Egy pár darabra a zöld tésztából 4 ágú lóherét formáztam.
Sonkás töltelék:
 angol szalonna
 füstölt tarja
 kevés császár szalonna
karamellizált hagyma, fokhagyma 
Ezeket késes aprítóval pépesítettem
került bele még 1 db tojás és reszelt sajt is.
 Rózsa bors és kakukkfű ízesítette.
180 fokos sütőben 10 perc légkeverés, majd 20 perc alul-felül sütés.
 Ebből a tésztából készült még sajtos rudacska, mini kuglóf, és pogácsa is.
Pár virslit is betekertem  a tészta Csikokkal, egy párra fekete erdei sonka is került.






Nincsenek megjegyzések: