2010. március 12., péntek

Görcsök, levesbetétnek.



Gyúrt tészta készült. 
Liszt és tojás hozzáadásával. 
Nyújtás után,téglalap alakúra vágtam fel.
 A darált húst hagymával , fűszerekkel ízesítve , lesütöttem.
Ez kerül a lapok közepébe.
Összetekerve, a végét görcsre kötöttem. Egy zöldséges  leves alapba betétként befőzzük.
 Régen, Édesanyám csak hagymás zsírral töltötte meg, az is finom volt! 
Táska, vagy batyu levesnek is hívták. 
Mi görcslevesnek.
Most 30 db készült 6 db egy csomagban , lefagyasztva, a gyerekeknek. 
A menyem nagyon leveses. 
Munka után hamar elkészíti.. most töltött káposztát, és derelyét is vittem lefagyasztva.

3 megjegyzés:

Jutus írta...

Én is ismerek egy görcs levest.Sima tésztát gyúrunk,kinyújtjuk lekenjük vékonyan zsírral vagy olajjal.Megszórjuk sóval,borssal.Egy centi szélesre tekerjük,2*3-szor és elvágjuk,majd így csíkozzuk végig.A csíkokat kezdjük el görcsölni,a lehető legkissebbre. A szüleim nagyon szerették,anyukám olyan kicsi görcsöket csinált mindíg,ami nekem sosem fog sikerülni!:))
Bocsi a hosszadalmas receptért,nosztalgia!!!:DDD

N Zsuzsa írta...

Még jó, hogy fotókat is tettél fel. Már a nézésétől is híztam. Mi lesz a fogyókúrámmal??

Olgis írta...

Felénk táska levesnek is nevezik., Amikor csak egyszerűen négyszög alakban készítik. A széleket jól lenyomkodva.