2010. június 26., szombat

Szorgoskodtunk!

Lassan a télre is gondolni kell.
Levágtuk a fűszernövényeket, az oreganót,tárkonyt, lestyánt, mentát,orvosi zsályát. Szárítom őket.
Ma hársfavirágot szedtünk.
Unokám kihúzgálta a borsót, leszedte a csöveket , már csak a bontása maradt nekem mára.
Nem sok lett. Igaz nem is volt csak egy méternyi. Egy adag főzeléknek, másik fagyóba levesnek.
Ma borsó főzelék készült fasírttal. A főzeléket én, a fasírtot Vivien készítette.
Levesünk volt tegnapról .Gríz galuskát óhajtott a drágaságom.
Készült már egész tyúkból  hús leves, aztán csirke pörkölt nokedlivel, túrós sztrapacska, gombapörkölttel.Rakott babapiskóta.
Palacsintát is sütöttünk, illetve Ő egyedül.
Hirtelen eszembe se jut miket készítettünk
Tegnap délelőtt orvosnál voltam a gyógyszereimet felíratni.
Finom friss péksüteményt és pogácsát vettem a pékségben.
A héten  eszébe jutott, hogy kis korában  egy utcabeli néni parizerrel kinálta és az milyen finom volt.Ő azóta sem evett.
Hát mi sem veszünk ilyen vizes felvágottakat.
Na most azzal is megleptem és délben hideget ettünk. Nagyon örült, hogy  teljesült a kívánsága.
Frissen szedett paprikát hoztam egy fóliás ismerőstől, jó húsos házi szalonnát. Adtunk a koleszterinnek!
Késő délután főztünk. Karajból gordon blue, pangazius halfilé,  rántott sajt, és csirke mell tekercs készült.
Mindenből pár szelet.
Vivien párolt zöldséget készített, én fűszeres burgonyát sütöttem hozzá.
Egy koktél is készült, természetesen alkohol mentes, illetve bacardi brezer került bele egy kevés. 
Ezt is a nagylányom keverte, friss mentával,jégkockával, lime és egy pár szem málna színezte.
kellemes frissítő kerekedett belőle.
Jót beszélgettünk, és egy kis séta is belefért a délutánba.
 Pamacs kutyus nagyon el van kényeztetve, minden lépését követi és sokat játszanak.
            
       A több féle ételből készült egy tál ételünk .


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ha valaki ezt a kombinációt még nem kóstolta volna meg, feltétlenül pótolja, mert kihagyhatatlan.:) Életem egyik legjobb ebédje volt!
Vivien voltam.

Olgis írta...

Ő az unokám! Hmm...