2013. május 27., hétfő

Sült csirke.


Egyszerű menü, gyorsan elkészíthető. 
Két db nagyobb csirkecomb felezve.
Só, citrom bors, kevés kurkuma.
Kevés olajon megpörösítem mindkét oldalát a bőrös résszel kezdve.
Egy békebeli vas lábasban történik a sütés.
1dl vízzel felöntöm.
Delikát,és egy csokor zöld fűszer kerül bele.
Oregánó, tárkony, izsóp, petrezselyem zöld, egy levél zsálya.
A végén 1 kk piros paprika.
2 db nagyobb szeletekre vágott gomba is került bele.
Fedő alatt puhul. 
A végén fedő nélkül zsírjára sütöm.
Közben sül a leveles tésztám mellett a sütőben 3 db nagyobb fóliába csomagolt burgonya héjastól.
Ez lesz a köret.
Fejes salátával a kertemből, egy fenséges ebéd és vacsora.
Volt fél cs kinyújtott és fél cs vastag leveles vajas tésztám.
Ezekből variáltam. Készült káposztás, maszkarpones alapon.
Ez alatt azt értem, megkenem maszkarpónéval ,erre került a  fagyóból kivett ,felengedett párolt káposzta.
Mindig van kéznél, kis adagokban lefagyasztva.
Előző nap leszedtem a rebarbarát a kertemből, vásároltam is hozzá pár szálat.
Sajnos nem voltak elég pirosak, ez a lekvár színén is meglátszik.

 Ebből készült a rebarbara lekvár, sütés álló, 


A tésztákat szintén maszkarpónéval kentem le, majd rá került a rebarbara lekvár.


Több forma is készült. Tojássárgájával kentem le.


Sütő 200 C° -ra előmelegítve, 20 perc alatt megsül, felénél 
170 C°-ra mérséklem a  hőfokot.
Maszkarponés ,tejszínhabos krémmel is finom.

Szezám magos párnácskák és rudak is sültek.


A tojás fehérjét  lefagyasztom , későbbi felhasználásra.


Pavlovát,és habcsókot szoktam sütni belőle.











2 megjegyzés:

marisz57 írta...

Olgis! Te vagy a háziasszonyok gyöngye! Ennyiféle szép és finom kalács! Nagyon guszták!
Az én rebarbaráim szára inkább zöld, szeretnék majd pirosat is.

Olgis írta...

Marisz! Jól esnek a szavaid, köszönöm. A rebarbara nálam sem egészen piros, csak a nyél tövénél.Az idén is vetettem, legyen jó sok, nagyon kedvelem.