2013. május 24., péntek

Befőző automatám.

Ma felavattam a  Weninger befőző automatámat.


Bodzalevet tettem el. 
Elkészítettem a bodza italt a szokásos módon,majd az automatára bíztam a tartósítást.
BODZA ITAL
3 l vízben jó sok, kb 30 db, megmosott ,zöld száraitól megszabadított bodzavirágot , egy éjszaka, fél nap áztattam.
Került bele 3 kk citromsó, 30 szem édeske., 3 db citrom meghámozva,  felkarikázva.(a héj viasszal kezelve használhatatlan)
30 dkg cukrot fél liter vízben felfőztem.
Szirup  szerű legyen.
A bodzát egy párszor átkevergetem.
Másnap átszűröm sűrű textílián.
Hozzá adom a cukor szirupot. Azt is átszűrtem.
A cukor azért kerül bele csak a végén, mert azt tapasztaltam, hogy a bodza virág sok cukrot magába szív.
Jól záródó üvegekbe töltöttem.
Fejre állítva ellenőrizve, hogy jól zár a kupak.
Majd  a befőző automatába kerültek az üvegek.. 

90 C°-ra és 30 percre állítva.
Remélem sikerült a csirátlanítás, és tartósító nélküli ivólevet fogyaszthatunk.

A címkéket is magam készítettem, nyomtattam.
Innen töltöttem le.
http://blog.worldlabel.com/2009/free-fillable-suzee-que-vintage-labels.html

 Ezzel az univerzális ragasztóval ragasztottam fel.



2 megjegyzés:

marisz57 írta...

Kedves Olgis! Biztosan nagyon finom a bodzaszörpöd!
Engedj meg egy észrevételt. A táblázatban(a gép használati utasításában) szörpökre, levekre 80 fokon 20 perc időt javasolnak!
Szerintem keresd meg azt a részt, és tanulmányozd. Jóindulatból mondom, nehogy elromoljanak a szörpjeid!
Én úgy döntöttem, hogy nem cimkézek, mert nehéz leáztatni, lekapargatni. Ezért csak a csavaros tetőre ragasztok épp akkora cimkét, hogy ráférjen, mi van benne. Az a mániám, hogy csak sima üvegeket rakok az automatába, mert sose lehet tudni, mi ázik le a cimkéről bele a vízbe.

Olgis írta...

Köszönöm a figyelmességed, újra bele raktam a gépbe, mert rájöttem , kevés a hőfok.
A címke csak akkor kerül rá, ha már kivettem a gépből.Így nem ázik le belőle semmi az automatába.
Ez a ragasztó könnyen leázik mosogatáskor.