2013. december 27., péntek

Sült libamáj.


Meglepem magam egy évben egyszer hízott libamájjal. 
Most olyat vettem, ami mellett háj is volt.
A májat egy éjszakára fokhagymás tejben áztattam.
Másnap szárazra törölve került a forró zsírba, majd mérsékeltem a hőt és lassan sült tovább,
fedővel, majd a végén fedő nélkül.
Egy nagyon régi vas lábasban sült, amit egy a falunkból elköltözött idős barátnőmtől örököltem.


Semmi más fűszer nem került mellé.
A zsírból kivéve szeleteltem, sóval, borssal ízesítettem.
 A  burgonya vízben főtt sóval, egy cikk fokhagymával, leszűrtem, durvára törtem a liba zsírban megpárolt hagymával. 
Vegyes savanyúság volt a kísérője, és friss majoránna levelek.
Szív alakban formáztam meg a burgonyát és zöld dió szeletekkel tálaltam.
Rozmaring ággal díszítettem.
A visszamaradt  liba zsírt átszűrve, üvegekbe raktam. Biztosan elfogy pirítósra kenve, vagy zöldség levesek alapjába rakva.

Nincsenek megjegyzések: