2013. december 22., vasárnap

Gyümölcsös golyók.



Egy blogban találtam, már nem tudom hol.  
Kicsit változtattam rajta, mert ott fügével készült, amit én nem szeretek, az apró magvak miatt.
Golyóbisok
10dkg mazsolát,
10 dkg szárított vörös áfonyát,
10 dkg aszalt sárgabarackot(+4 szemet) ,
10 dkg aszalt szilvát,
rumos gyümölcsteában áztatok fél órát.
A 4 szem barackot félbe vágom, félre teszem.
 A többit, leszűröm, késes robotgépben pépesítem, majd
20dkg pirított, durvára darált dióval,
25 g mézzel,
2 tk. őrölt fahéjjal,
1 kk. őrölt kardamommal,
30 ml rummal- elhagyható
 2 ek narancslével ,
 4 db lereszelt baba piskótával,összedogozom.
Egy éjszakára hűtőbe teszem.
A fél aszalt barack belsejébe marcipán golyó, zöld dió darab és egy fél szem áfonya került.
A masszával, a megtöltött fél barackokat beburkolom, golyókká formázom
A golyóbis egyik oldalát darált dióba mártottam, másik oldalát csokiba.
Ez már majdnem egy bon-bon lett.
Az arányokon mindenki maga változtathat.
Cukor nélkül készül, a méz és a gyümölcsök adják igen zamatos ízét.
                            A zöld dió teszi igazán pikánssá.
 A massza felét folpak közt kilapogattam, közepére marcipán hengert helyeztem.
Rúddá sodortam.
Erre is került máz és dió.
Szeletelve fogyasztható.


Cukor nélkül készül, a méz és a gyümölcsök adják igen zamatos ízét.
A zöld dió teszi igazán pikánssá.



Nincsenek megjegyzések: