2014. február 10., hétfő

Burgonyás pirog.


"A pirog olyan az oroszoknak, mint a balkáni népeknek a burek, mindenféle ízben készítik, ráadásul mindenhol egy kicsit másképpen."

Nálam, most burgonyás tésztából készült.
20 dkg héjában főtt, áttört burgonya
30 dkg liszt
 1 db tojás, 
só+ csipet fehér bors
 1 ek kacsa zsír(lehet vaj is)
 1 ek tejföl
 2 dkg élesztő+1 kk cukor+kevés tej
Élesztőt a tejben a cukorral megfuttatom.
 A dagasztást a kenyérsütőre bízom.
A liszt és a burgonya minősége dönti el, kell-e még bele folyadék, vagy liszt.
 Közepesen lágy, de nyújtható tészta legyen.
Ha megkelt,  lisztezett helyen  fél centisre kinyújtom.
Hagyom kicsit pihenni.
Pohárral szaggatom kerekre. 
Lehet szögletes, vagy háromszög  is.
Maradék pörkölt, vagy pörköltszerűen lesütött  fűszeres, darált hús, lehet a tölteléke.
Nálam húsosan és káposztásan készült.
Ledinsztelt káposztát mindig tartok a fagyóba, ilyen felhasználásra.
Most többféleképpen is formáztam. 
Egy párat szezámmagba is forgattam.



Van egy ilyen kis szerkezetem is a formázáshoz.
Nagyon praktikus, mert le is zárja a széleket,
nem kell kézzel lenyomkodni.

Bő, forró olajban süthető.
Én általában pálma zsírt használok, nagyon egészséges.

2 megjegyzés:

Vicuska írta...

Én is az élesztős pirogot kedvelem, jó receptet osztottál meg, jó ötlet a lefagyasztott dinsztelt káposzta. A pálmazsírt nem ismerem.

Olgis írta...

Köszönöm. Végül is pálma olaj, de zsír alakban kapható.