2015. november 21., szombat

Mézes, mustáros,sült oldalas, zelleres burgonya salátával.


Gyakran készül oldalas, szereti a családom.
Az oldalast, most nem daraboltam, egyben sült.
Most köretnek burgonya salátát készítettem.

burgonya
főtt tojás
hagyma-lila és vörös
ecetes uborka
alma
kelbimbó
magvas mustár, bors
majonéz, tejföl
virsli
 zeller
 zeller zöld
1 cikk fokhagyma
piros paprika
A burgonya héjában főtt,  sós vízben,a kertemben termett salátának való sárga burgonyából.
A főző vizet leöntve róla, saját gőzében szépen feladja a héját és könnyen hámozható.
A zeller és kelbimbó  leveskockával ízesített vízben párolódott.
A vékonyra szeletelt hagyma ecetes, cukros, sós vízben marinálódott egy éjszaka.
A főtt virslit karikára, az ecetes uborkát, almát,piros paprikát kis kockákra, a zellert csíkokra daraboltam.
A kelbimbót feleztem.
 A tojást nagyobb darabokban hagytam.
  A burgonyát , kihűlés után, negyed karikákra vágtam.
 A tejfölt, majonézt , mustárt, borsot jól elkevertem, és ebbe kerültek  a feldarabolt hozzávalók.
A hagymát kiszedtem az ecetes léből,  ebben a lében állt egy ideig a tojás, zeller és burgonya is.
Leszűrtem, és elkevertem a többi hozzávalóval.
Egy ideid állni hagyom, hogy jól össze érjenek az ízek.
Kiadós, ízletes köret.
Egy párolt ,mexikói zöldség köret is készült mellé.



Nincsenek megjegyzések: