2017. január 31., kedd

Lenmaglisztes kenyerem, vadkovásszal.


 A megszokott, kenyér receptet,  átformáltam , élesztőt kihagytam, az 50 dkg lisztet ilyen arányokban  használtam. 
Egyharmad félfogós, egy harmad fehér rozsliszt és egyharmad lenmag és árpaliszt.
Raktam még bele kevés szárított búza csirát, kb, 2 ek-al.és 
1 kk sikért.
 A 3dl folyadék fele tej, fele savó .
A  vadkovász a fagyóból került elő.
 Mikor kiengedett, háromszor megetettem rozsliszttel, kevés cukrot, vizet is adtam neki, és szépen megindult.
A kenyérsütőre bíztam a dagasztást. 
Egy éjszaka állt hideg helyen.
Reggel újra átdagasztotta, majd kelesztette a gép. 
Sütőt előmelegítettem 50 C°-ra. 
A gépből kivéve, kézzel átgyúrtam, formáztam, most megliszteztem kicsit a tetejét és bevagdostam.
Sütőpapírral bélelt vas lábasba került, majd ment 40 percre a sütőbe kelni. 
Ezután 250C°-ra állítottam a sütőt. 
20 percig sült a fedő alatt, ebben a vaslábasban.


 Utána a lábasról levettem a fedőt,majd 180C°-ra át állítottam a sütőt és még 35 percig ezen sült. 
Mellette cserépedényben víz párolgott.
Nagyon szép pirosra sült a héja, és a bélzete is elég levegős.



Nincsenek megjegyzések: