2018. március 11., vasárnap

Fonott kalács, kovásszal.


Friss kovász  várakozik a hűtőben. 
Az új szerzemény szilikon püspök kenyér formát ki kellene próbálni.
Így, készül egy kalács. 
Hamis fonott, mert csak a tetejére biggyesztettem egy fonást.
Hozzávalók
30 dkg liszt
3 ek olvasztott vaj
3 ek porcukor
csipet só
1 egész tojás 
1 tojás sárgája
1 kk sikér
 tej kb 1.5 dl  (tetszés szerint,hogy lágyabb tészta készüljön)
 5 dkg saját készítésű rozskovász- 
(egy hétig készítette önmagát-vadkovász,  rozs lisztből, vízből.)
Jól kidolgoztam fakanállal. 
Pihent 30 percet.
Háromszor átdagasztottam, pihentettem, majd formáztam.
Formába került,-30 percig kelt benne.
Ezzel a kovásszal, sokkal tovább kell keleszteni.

Tetejére  készítettem egy fonást.

                             (lekentem, tejes,tojás sárgával.

(a kenegetést sütés közben, még kétszer megismételtem)
A tésztából még formázás előtt  lecsíptem két kis cipót.
Kinyújtottam egyenként, lekentem fűszeres vajjal, reszelt sajttal, és darált piros paprikával.
Feltekertem, mint a bejglit.
Kicsit pihent.
Hosszában ketté vágtam és csigavonalban feltekertem.

 Pihentetés után 180 C°-os sütőben, légkeverésen 25 perc alatt készült el.




Nincsenek megjegyzések: