2018. július 1., vasárnap

Habroló!





Tegnap egy volt tanítványom meglepett egy igencsak gazdag mangalica csomaggal.
Kaptam húsokat, szalonnákat, tepertőt, bőrt, kolbászt,hurkát, zsírt, toros káposztát.
Mennyei ételek készülnek majd belőle. 
Az történt, hogy rákérdeztem, az általa felrakott képnél, (amikor is perzselik a disznót), hogy mangalica? 
Ennyit kérdeztem. 
És jött a válasz,hogy az. 
Utána kérdés: kér belőle tanárnő?
Én szépen leadtam a rendelést, mintha boltban lennék.
Megérkezett a kibővített csomagom.
Régen nem láttuk egymást, jól elbeszélgettünk, vele volt a kislánya is.
Mikor is indulóban megkérdezem, mennyivel tartozom?
Hogy képzelem , ajándékba hozta.
Próbáltam a kislány zsebébe csúsztatni a pénzecskémet, de tiltakoztak.
Így jártam, törhetem a fejem, hogy hálálom meg.
Beszélgetésünk közben kiderült, nagyon szereti a habrolót és a képviselő fánkot, de házilag nem tudják készíteni, a bolti meg nem ízlik.
Másnap reggel korán keltem, elkészítettem a habroló tésztáját, amíg pihent a hűtőben, a hab is elkészült.
10 órakor üzentem kész van, gyere érte.
A képviselőfánkot is el fogom neki készíteni, még egy házi kenyérrel is meglepem majd.
Olyan öröm,és visszaigazolás ez számomra, hogy régi tanítvány így kedveskedik, ilyen önzetlenül.
Talán, valamit jól csináltam annak idején?
Mindenesetre nemcsak a finomságoknak, de a gesztusnak is nagyon örültem, és ebből töltekezem  most.
Habroló receptje!
Tészta 
45 dkg liszt
25 dkg margarin-laktózmentes
1 egész tojás
1 sárgája
1 kk só
20 dkg tejföl
A robotgép dagasztotta össze. 
Átgyurtam, hogy levegősebb legyen.
Folpakba pihent másfél órát a hűtőben.
Töltelék hab.
Közben 6 db tojás fehérjét(mindig van lefagyasztva)
 15 dkg cukorral, csipet sóval, 1 ek citromlével kevert a robotgép.
Eközben 30 dkg cukrot, felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje.
Nem főztem fel, csak hagytam, olvadjon el a cukor.
A kemény habhoz csurgattam a szirupot.
Jó kemény lett.

Egy részt kivettem, rózsaszínre színeztem,  folyékony ételfestékkel. (a kislánynak kedveskedve.)


A habokat gőz fölött még átforgattam így nem esnek össze.
Nylon zacskóba kerültek,majd ebből nyomjuk a rolókba.
 A tésztát háromszor hajtogattam, félórás pihentetéssel.
Vékonyra nyújtottam.

Már nyújtáskor szépen hólyagosodott.

 Derelyemetszővel csíkokra vágtam, és feltekertem a bevajazott habroló formákra. 
(Utolsó adag).
Tetejét felvert egész tojással kentem le. 
Volt benne pici tej is, ettől barnább és puhább is a tészta teteje.
Egy párat kristálycukorba is megforgattam, sütés után a karamellizáló pisztollyal (zsebsárkány) még meg barnítottam kicsit.
180 C°-on, légkeveréssel 15 perc alatt kész.
Ebből az adagból 33 db készült.
Azt a visszajelzést kaptam, képpel illusztrálva, hogy nagyon finom.
Ezentúl,  kész leveles tészta helyett, csak ebből a tésztából készítem, sokkal finomabb.







Nincsenek megjegyzések: