2019. január 13., vasárnap

Almát aszaltam!


Gyerekkoromba mi, az aszalt almát susinkának hívtuk.
Édesanyám  télen, a  sparhelt sütőjében  készítette. 
























Nagyon ízletes, ahogyan elpárolog belőle a nedvesség 
tartalom, különösen ízletes lesz.
Gyümölcslevesbe főzöm, de elrágcsálni is élvezet.
A szilvát ,ősszel a kemencében aszaltuk. 
Naponta begyújtottunk a kemencébe, nem nagy meleget csinálva, forgatva a tepsikben a kimagozott szilvát.
Most olvastam, hogy sok krómot tartalmaz, az aszalt szilva, ami "  serkenti a szénhidrát- és cukoranyagcserét, erősíti az inzulinhatást, gyorsítja a fehérjék beépülését és növeli a teljesítőképességet."
A tél vége felé, ne hagyjuk az almát elromlani, készülhet belőle susinka.
Én, már aszalógépben készítem, egyenletesebben, és gyorsabban megszáradnak.
Itt már útra készen a családnak, bezacskózva.



Szoktam mellette narancs és citrom karikákat is szárítani.
Teát izesítek vele.


Aszaltam ősszel szilvát , és paradicsomot is.






Nincsenek megjegyzések: