2019. január 2., szerda

Kekszsütőm!


Megérkezett a szép , mintás kekszsütőm!
Hőérzékelő és ,hőfokszabályzó is van benne.
Van hozzá tölcsér készítő, és egy műanyag keverő lapát is.

Fél adag  mézes tésztával kipróbáltam.
Még alakítok rajta, mert túl édes,fele cukor is elég lesz hozzá.

160 g liszt
50 g porcukor 
(Lehet fele barna cukor is, csak azt aprítsuk össze kávédarálóban.)
70 g vaj
40 g méz (bármilyen jó)
1 tojás sárgája
1 csipet só
1 tk vanília kivonat-nálam fehér mandula esenc.

2 tk mézeskalács fűszer, vagy 2 púpos tk fahéj+ 1 csapott tk kardamom+ 1 nagy csipet szegfűszeg + 1 kis csipet szerecsendió izlés szerint. 
Ildi Kokki-mézes keksze.

Nem ír a recept hajtó anyagot, de raktam bele késhegynyi sütőport.
Robotgép kikeverte. Pihent fél napot.
Kinyújtottam félujjnyira, kiszaggattam, így egyenlő nagyságúak.
A tölcsér készítést is kipróbáltam, kicsiben.
Maradék pudingos krémmel, lett most töltve.

Holnap sajtost sütök.
Van egy elektromos tallér sütőm, de ebben is sütöm , így hamarabb kész leszek.


Nincsenek megjegyzések: