2021. március 6., szombat

Majomkenyeret sütöttem!



 

Előzőleg elkészült az almás töltelék.
 5-6 db almát lereszelt a robotgépem,amit piros szőlő mustban megpároltam.
 Ízesítettem:
fahéjjal
kardámommal
tonka babbal
pici sóval
citromlével
fele-fele cukorral és eritrittel ízlés szerint.

1 cs tejszínes pudingot, 2 dl tejjel felfőztem, az almához kevertem.
a végén a tűzről levéve 10 dkg vajat kevertem bele
Hagytam kihűlni, jól bezselésedett.
KELT tészta készült a bevált recept szerint.
Kelesztés formázás után(ez nálam a feltekerés bejgli alakban)
ujjnyi vastagra kinyújtva, olvasztott vajjal megkenve kockákra vágtam, megtöltöttem a pudingos almával
Kis gömböket formáztam, amit olvasztott vajba, majd fahéjas kristálycukorba forgattam.
Három sor került egy kuglóf formába.
Tetejét megcsurgattam a maradék vajjal, megszórtam a maradék kristály cukorral.
Duplájára kelesztettem.
Előmelegített sütőbe került 180 fokra, légkeverésen kb 45 perc alatt kész.
Figyeljük, ha a tetején a cukor nagyon barnul, vizes sütő papírt vagy alufóliát tegyünk rá, és kapcsoljuk le a légkeverést.
Nagyon finom a rásült, fahéjas cukor,és a savanykás alma együtt.



Nincsenek megjegyzések: