2021. február 12., péntek

Zsíros bödön, vájling és társai!

 
Zsíros bödön. 

Vajling
Ezek az edények régen,alapvető felszerelései voltak egy falusi konyhának.
Nálam ebben a 2 literes zsíros bödönben kacsa zsír van.

Ebben a"bucser"-ben mangalica zsírt tartok.

Régen,ilyen edényben vittük az aratóknak a levest.
Vagy ,jól lekötve a kútba engedték benne a finom hús, vagy gyümölcs levest, mivel még nem volt hűtő.
Még több régi típusú edényem is van.

Nemrég kaptam házi kukoríca darát.
LISZT ÉS KÁSA lett szitálva.
Itt is az örökölt, régi tálakat használtam.
Ez a tésztaszűrő tál és a mellette lévő tál is örökség.
Ezt a lapos "pitlit" is Édesanyámtól örököltem.
Mindig ebben tartotta a  kedvenc kiflinket.
Most én is megsütöttem.
A terítőt is Ő varrta.



3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ezeket az edényeket ismerem. Gyerek koromban használta anyukám őket.

Olgis írta...

Megosztottam ezen az oldalon.Már közel 3 ezren látták,és eddig 554 komment érkezett,a használt régi, örökölt edényekről,készült fotókkal..
https://www.facebook.com/groups/1228333710533844/permalink/4070503979650122/?comment_id=4072400516127135&notif_id=1613165174240294&notif_t=group_comment&ref=notif

Olgis írta...

Megosztottam a Borbás Marcsit és műveit kedvelők csoportban.Nagy sikere van, már 544 komment érkezett.Már közel 3 ezren látták. Köszönöm! ❤