2021. augusztus 10., kedd

Paradicsom befőzése, felhasználása!

 


Az idén ilyen szépek és több fajta is termett. 
Nyersen ledarálom a késes darabolóval, majd átpasszírozom egy passzírozó darálón.
A levet jó sűrűre befőzöm, bazsalikommal, vagy zeller levéllel, pici cukorral, sóval, ízesítve . 
 Majd üvegekbe teszem, és befőző automatában 80 fok 30 perc alatt csírátlanítom.
De eltehetjük feldarabolva a fagyasztóba is kis adagokban. Lecsóhoz, töltött káposztához, pörköltbe kiváló!
Szoktam a kuterrel durván össze turmixolva, üvegbe, darabosan is elrakni, 
Van egy fajta paradicsomom, ami üreges (Erdélyből kaptam a magját) 

Alig van magja, belül üreges!
Ebbe reszelt káposztát  is savanyítok, a szokásos ecetes, cukros, sós lével.
Ezt a fajta paradicsomot, körözöttel is lehet tölteni.
 Bazsalikommal nagyon finom.
nagyon jól aszalható!
Igy egészben is rakok el ecetes lében, és ha káposztát töltök, ezt is megtöltöm, a húsos ,rizses töltelékkel.

3 megjegyzés:

Éva írta...

De szép paradicsomjaid vannak, különleges és finom lehet télen ezzel az elrakási technikával. Általában én csak lecsót készítek és paradicsomszószt tésztához mivel nekem venni kell a hozzávalókat így várok az árcsökkenésre de lehet hogy hiába:-))

Olgis írta...

Köszönöm! Sajnos magasak az árak.Szeretem, és gyűjtöm a különleges fajtákat, a paprika alakút már több, mint 40 éve nevelgetem. Magam nevelem a palántákat .Olyanokat, amik kipróbáltak, ízletesek, bőtermőek, nem fajzanak el. Most pár éve egy aszalni való üregest nevelgetek. Vegyszerrel nem, csak szódabikarbónás vízzel permetezek, kovászos, élesztős vízzel locsolom időnként a tövét.

Éva írta...

Olgis köszönöm hogy megosztottad praktikáidat, továbbadom lányoméknak tanuljanak belőle!