2022. június 20., hétfő

Grissini, másképpen!


 Kenyér tésztából készítettem,!
Nálam, most bagettek sültek. 

 


Tejjel dagasztottam a tésztát.
fél kg liszt-harmada rétes liszt 
3 ek teljes kiőrlésű liszt

20 dkg kovász-csipetnyi élesztő 

3.5 dl tej
2 teáskanál só
 1 teás kanál sikér
1 kk cukor
 csipet aszkorbitum.
Kenyérsütő dagasztotta.
Kézzel, jól átgyúrtam.
Háromszor hajtogattam.(feltekerem, mint a bejglit)
Ebből készültek a bagettek.
Egy kis részt elvettem, kinyújtottam.  durvára őrölt, színes bors, 
aprított paprikás tepertő,(unokámtól kaptam)
                 fekete köménymag,
      zöld fűszerpor keverék(sajátkészítés) került rá.

 Feltekertem, mint a bejglit, (ettől réteges lesz!) 

 A  tepertős kenést ,nyújtást, tekerést, háromszor ismételtem, félórás pihentetéssel.
Végül 1 cm-esre kinyújtottam.
Tetejét megkentem, só és liszt keverékével, beszórtam fekete köménymaggal.
Csikokra vágtam, egy részét meg is tekertem.
Jó ropogósra sütöttem.
180 C°-on ,légkeveréssel, 25 perc. Finom, rágcsálni való!


Nincsenek megjegyzések: