2010. december 11., szombat

Ludaskása készült.

Nagyon szeretjük.
 A családomba, mindenkinek a kedvence. Most "csak"csirke aprólékból készült.
Merthogy a liba vagy a kacsa hozzá a legjobb. Én a kacsát szeretem.
A közepes nagyságúra feldarabolt húsokat hideg vízben felrakom főni.
 A víz, épp, hogy csak ellepje.
 Lehabozom, fűszerezem: só, bors,  1 fej hagyma , étel ízesítő,
                                               1 db leves kocka(nálam a saját darált zöldség kerül bele)
Ha a hús majdnem puha , a zöldségek és a rizs egyszerre kerülnek bele.
                       Zöldségek:sárga és fehér répa, zeller, karalábé, 
                    egy  lefagyasztott paprika, amibe zöldségeket bujtattam az ősszel.
1 csésze rizs és fél csésze kukorica dara kerül bele.(a durvább őrlésűből)
Az igazság az, én kuktába készítem.
Lehabozás után lezárom a hússal és 10 perc után kinyitom, akkor kerül bele a zöldség és a kása, rizs.
Még 5 percig hagyom főni , lezárom, és amikor lehet nyitni a kukta tetejét akkor összekavarom.
Ugyanis kicsit összenyomódnak az anyagok a kuktában, fel kell lazítani.
Legközelebbre már beszereztem nagyon jó kacsa far hátat, szárny tövet és combot.
Feldarabolva, lefagyasztva várják az elkészítést.
                    

Nincsenek megjegyzések: