2013. január 9., szerda

Élesztős hájas tészta készítése.




Mangalica hájam volt lefagyasztva.
Ha tél, jöhet a leveles 
tészta készítés.
Ez most élesztős hájas tészta lett.
60 dkg liszt
1 egész tojás+2 sárgája
3 dkg élesztő
 3 ek olvasztott vaj
2 dl tej
pici só
 1 ek cukor
A háj 25 dkg, összekeverve 10 dkg liszttel, 1 ek ecettel.
A tészta hozzávalókat a kenyér sütő dagasztotta , kelesztette. 
Egy óra után kivettem, kinyújtottam.
Lekentem a lisztes hájjal.


Feltekertem, mint a bejglit.
Most nem a szokásos hajtogatással készült.

Pihent 30 percet letakarva


Darabolás után !
Ezt még háromszor megismételtem, nyújtás, tekerés.
Most nagy segítség volt a szilikon gyúrólap beosztása, hogy mindig ugyan olyan méretűre nyújtsam.
Fagyasztóba így kerültek!
                                    Kinyújtott lap sütőpapírban feltekerve!

Természetesen próba sütés is volt!
Igazi , falusi, üstben főtt szilva lekvárral a két párnácska.
A rudak kömény és szezám mag szórással.
Krémes lap is sült.Róla majd később.




2 megjegyzés:

Roza írta...

Nagyon gusztusos!:)

Olgis írta...

Köszönöm!