2014. február 26., szerda

Élesztős leveles tészta,hájjal.





Friss hájat kaptam.
A hájat ecetes vízben áztattam pár órát.
 Hártyáitól megszabadítva, ledaráltam húsdarálón, kétszer.
30 dkg--jával kimértem, a fagyóba került.
Kimaradt 15 dkg.
Ebből készült a  fél adag tészta .
15 dkg háj. 
25 dkg liszt+5dkg
2 kk ecet
 1 kk himalája só.
2 dkg élesztő.
 2 ek tejföl
1 kk cukor
1 db egész tojás+1 sárgája.

A hájat az 5 dkg liszttel az ecettel,összegyúrtam, félre raktam pihenni.
A többi hozzávaló a kenyérsütőbe került a dagasztást bíztam rá.
 A dagasztás végén kézzel átgyúrtam, majd téglalappá nyújtottam. 
Közepébe helyeztem a lisztes hájat.
 Felülről, majd alulról könyvszerűen ráhajtottam a tésztát.
Majd egymásra fordítottam.
Így négy szeres lett.
Kissé kinyújtottam, majd "S" alakban(felülről alá, alulról fölé) újra meghajtogattam.
Ezt az" S" alakú hajtogatást még háromszor ismételtem, félórás pihenések után.
Már csak a nyújtás, formázás következett.
Szilva lekváros és diós készült.
Azt hiszem a diós , nem jó választás, lekvárral pikánsabb.
Mivel nem forró késel szeleteltem, nem nyíltak ki a rétegek teljesen.
Különben a belseje szép leveles lett.
Szinte felemelkedtek a párnácskák.



Nincsenek megjegyzések: