2014. március 9., vasárnap

Alma rózsák.





Nálam így készül.
A  saját készítésű fázisfotókat ITT találod.
A sütőpapir kör alakúra vágására is találsz egyszerű módszert, fázisfotókkal.
Egy csomag leveles tészta és pár alma kell csak hozzá.
A receptet a "mindmegette" oldalon találtam.
Hozzávalók.
1 csomag vajas-leveles tészta (fagyasztott)
3 alma
5 evőkanál cukor
2 teáskanál őrölt fahéj
csipet szerecsendió
1 teáskanál reszelt citromhéj
4 csésze víz
3 evőkanál cukor
2 evőkanál citrom
Elkészítés:
1.) Az almákat megmossuk, félbevágjuk, a magházakat kivágjuk. Feltesszük a vizet főni a 3 evőkanál cukorral és 2 evőkanál citromlével. Az almákat vékony szeletekre vágjuk, és a forrásban levő vízbe tesszük 2 percre, csak addig, hogy könnyen lehessen hajlítani. 2 perc múlva szűrőkanállal kivesszük, majd papírtörlőre rakosgatva szárítjuk meg.
2.) A vajastésztát lisztezett deszkán vékonyra nyújtjuk, majd kétujjnyi vastag csíkokra vágjuk derelyemetszővel. 
legjobb az előre kinyújtott fajta.
Megszórjuk a cukor - fahéj - szerecsendió - citromhéj keverékkel, majd még egyszer végighengergetjük a nyújtófát rajta, hogy a töltelék ne szóródjon ki csavarás közben.


3.) A csíkokat jobbról balra kirakjuk az almaszeletekkel úgy, hogy kissé fedjék egymást, majd balról kezdve szorosan felcsavarjuk. A végét kissé nedves ujjal odacsíptetjük az oldalához (én fogpiszkálóval is megtűztem), sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk. 

Én a tetejét megkentem barack lekvárral és szeletelt mandulával szórtam meg.

4.) 220 fokon sütjük 25 percig - a tepsi alá egy másik vízzel töltött tepsit tehetünk, így nem ég oda a sütemény alja.


Nincsenek megjegyzések: