2023. január 2., hétfő

Tavaszi vagdalt.



Fasírtot készültem sütni , aztán ez lett belőle.
Keveseltem a húsgolyókhoz a hús mennyiségét.
Hozzávalók
15 dkg darált hús
3 ek zabpehely
 egy bő ,maréknyi száraz kenyér
 4 ek szója granulátum
1 db májpástétom
2 db nyers tojás
3 gerezd zúzott fokhagyma,
 1 db vörös hagyma reszelve.
petrezselyem levél
 citrom bors, só
ételízesítő
1 kk piros paprika
kevés őrölt tárkony és majoránna 
1 db sült burgonya-lereszelve.
 4 db főtt tojás
 2 ek zsemle morzsa, (ha szükséges)
A burgonyát mikróban , héjastól sütöttem , 800W, 5 perc

Beáztattam a kenyeret, a szóját és a zabpelyhet.
Kinyomkodás után, jól szétmorzsoltam a kenyeret a kezemmel.
 A darált húsba került minden hozzávaló.
A májpástétomot villával nyomkodtam szét.
A zsemlemorzsa, csak akkor  kell bele, ha lágynak tűnik a massza.
Egy kizsírozott, zsemlemorzsával megszórt, püspök kenyér formába simítottam egy kétujjnyi réteget.
Erre kerültek a főtt tojások.
A massza többi részével betakartam a tojásokat.
Vizes kézzel átsimítottam a tetejét, oldalát.
Megkentem tejföllel.
 Tetejére   kacsa zsír került.
Forró 160C°-os sütőben sült , légkeverésen 35 percig.
A végén kicsit át grilleztem, szép piros lett.
Bármilyen körettel finom.
Nálam, most tökfőzelék volt hozzá.








Nincsenek megjegyzések: